Powrót do aktualności

Nowość test molekularny na alergię.

TEST ALEX 2

Diagnostyka molekularna alergii jest nowoczesną metodą, która pozwala jeszcze precyzyjniej określić przyczynę reakcji alergicznej. Dużą zaletą testu jest duża ilość badanych alergenów. W teście sprawdzanych jest aż 295 alergenów (w tym 178 molekuł i 117 ekstraktów), które mogą wywoływać reakcje alergiczne. Wykonanie testu ALEX 2 jest bardzo pomocne w diagnostyce oraz doborze leczenia w przypadku zdiagnozowanej choroby alergicznej.

To najbardziej dokładna, nowoczesna i kompleksowa diagnostyka molekularna alergii (komponentowa). Oznaczane są swoiste IgE, czyli białka, wytwarzane przez układ odpornościowy, jako odpowiedź na kontakt z substancją uczulającą. W przeciwieństwie do tradycyjnych metod, test do diagnostyki molekularnej określa uczulenie nie tylko przeciw całym alergenom, ale ich komponentom (molekułom) budującym dany alergen. To duży krok w kierunku precyzyjnej diagnostyki alergologicznej, która pozwala na lepsze dopasowanie leczenia.

Jest to szczególnie istotne dla pacjentów z nadwrażliwością na wiele alergenów. Test molekularny umożliwia odróżnienie uczulenia pierwotnego od objawów związanych z tzw. reakcją krzyżową. W przypadku alergii pokarmowych, ogromną zaletą jest fakt, że umożliwia również ocenę ryzyka wystąpienia reakcji anafilaktycznych. W alergii wziewnej pomaga dobrać odpowiednią immunoterapię (odczulanie). Może pomóc określić prawdopodobieństwo nabycia tolerancji, np. u dzieci, czy przewidzieć poziom nasilenia objawów alergii. Całość przeprowadzonych badań w ramach diagnostyki molekularnej pozwala uzyskać indywidualny, dopasowany do danego pacjenta obraz, tzw. profil alergiczny.

Co wykrywa test ALEX?

To kompletna diagnostyka alergii z rozszerzonym składem do 295 alergenów.

Test pozwala ocenić obecność sIgE wobec m.in. pyłków drzew, traw, chwastów, roztoczy kurzu domowego, pleśni i drożdży, alergenów pokarmowych (owoców, warzyw, roślin strączkowych, orzechów, mleka, roślin strączkowych, jaj, różnych gatunków mięs, owoców morza, a nawet przypraw), pasożytów ryb, owadów błonkoskrzydłych, karaluchów, zwierząt domowych i hodowlanych.

Zastosowanie blokera CCD eliminuje wyniki fałszywie pozytywne.

 

Informacje dla pacjenta:

·     Badanie polega na jednorazowym pobraniu próbki krwi, przyjmujemy pacjentów bez zapisów

·     Czas oczekiwania na wynik: od 7 do 10 dni roboczych,

·     Brak przeciwwskazań – badanie może wykonać niezależnie od aktualnych objawów, nie wymaga żadnego przygotowania, czy odstawienia leków,

·     Koszt: 1399,-

 

 

Ustawienia Ciasteczek

Strona korzysta z plików Cookies.

Używamy plików cookies w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania serwisu internetowego, w celu analizy ruchu na naszej stronie oraz pozyskiwania statystyk użytkowania.

Pliki cookies to małe pliki tekstowe, które są używane przez strony internetowe w celu zapisania w przeglądarcepewnych danych o użytkowniku.

Zgodnie z prawem, możemy tworzyć pliki cookies na Twoim urządzeniu tylko jeżeli są niezbędne do funkcjonowania strony internetowej. Pliki cookies, które nie są niezbędne do poprawnego działania serwisu możemy zapisywać tylko za Twoją zgodą.

Ten serwis wykorzystuje różnego rodzaju pliki cookies, niektóre z nich są tworzone i zarządzane przez usługi firm trzecich, które wykorzystywane są na naszej stronie.

W dowolnym momencie możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę na pliki cookies. W naszej Polityce Prywatności możesz sprawdzić jakie dane i w jaki sposób są przez nas przetwarzane.

Niezbędne

Niezbędne pliki cookies sprawiają, że strona internetowa jest prawdziwie użyteczna, zapewniają podstawowe funkcje jak identyfikacja sesji użytkownika czy autoryzacja dostępu do zabezpieczonych części serwisu. Strona nie może poprawnie funkcjonować bez tych plików cookies.

Funkcjonalne

Używane do zapewnienia dodatkowej funkcjonalności serwisu (np. działania modułu czatu). Ich brak może spowodować wyłączenie niektórych funkcjonalności.

Statystyczne

Pozwalają właścicielom serwisu na lepsze zrozumienie w jaki sposób użytkownicy korzystają z ich strony poprzez zbieranie i raportowanie anonimowych danych użytkowania.

Marketingowe

Pozwalają na lepsze dopasowanie treści marketingowych jak rekomendacje, reklamy czy wyniki wyszukiwania zgodne z Twoimi preferencjami zakupowymi.